donem impuls a l'emprenedor!

7 empreses de Martorell seleccionades per analitzar el seu potencial exportador

14/11/2014 09:23

Set empreses de Martorell, de les deu participants al curs “Vull exportar!. Com adaptar la nostra estratègia comercial al nou entorn competitiu” realitzat la passada setmana al Centre de Promoció Econòmica de Martorell, han sigut seleccionades per analitzar el seu potencial exportador amb una sèrie de tutories individualitzades.

Entre les empreses seleccionades hi participen Especialidades Vira S.L., dedicada a l’elaboració artesana de xocolates i articles de pastisseria, Wivines distribuïdora de vins i caves, i Space Net Factory, empresa que es dedica al disseny i creació d'espais dinàmics a la xarxa.

Aquesta anàlisis individualitzat és a càrrec de la consultora ARE Alto rendimiento Empresarial, SL. i consten d’un total de 6 hores d’assessorament a cada empresa estructurades en tres sessions.

El principal objectiu d’aquestes sessions és diagnosticar el potencial exportador de les empreses seleccionades analitzant els mercats potencials i la manera d’accedir-hi, oferint als participants un acompanyament individualitzat en l’elaboració d’un pla de gestió de la seva empresa en l’àmbit de treball corresponent.

En aquests mentorings el formador concreta un pla d’acció i un full de ruta específic i clar per poder aplicar el pla estratègic que s’ha decidit amb l’empresari en particular. Durant aquestes sessions individuals es realitza la presentació per part de l’empresa de les conclusions i pla de treball per a la implementació de les millores.

La primera sessió individual d’aquest programa consta de dues hores amb l’objectiu d’aprendre a detectar els punts febles i els punts forts de l’empresa i com afrontar-ho analitzant l’empresa i els punts de millora, disseny matriu d’ANSOFF. Durant la següent sessió, de tres hores de duració els participants aprenen a detectar les amenaces i les oportunitats que hi puguin haver en els mercats i com fer un pla d’acció mitjançant l’anàlisi d’oportunitats comercials i mercats objectius. També es realitza en aquesta fase la presentació i explicació del model del pla d’internacionalització, per a l’empresa que el desenvolupi. Finalment en la darrera sessió d’una hora, el consultor mostra com concretar un pla d’acció i un full de ruta concret i clar per poder aplicar el pla estratègic que s’ha decidit, i l’empresa realitza la presentació de  les conclusions i el pla de treball per a la implementació de les millores.

 

      

Veure totes les notícies