donem impuls a l'emprenedor!

"Vins biodinàmics per penetrar a Àsia", entrevista a Moonwine al diari EL MUNDO

04/11/2015 09:05

El diari EL MUNDO en la seva secció d'economía "INnovadores" publiquen una entrevista als emprenedors Albert Díez i Pere Flores, fundadors de l'empresa EXPORT MOONWINE, ubicats al viver Molí Empresa.

Vins biodinàmics per penetrar a Àsia (EL MUNDO, INNOVADORES, 02.11.2015)

Moonwine exporta a la Xina vins de varietats de raïm úniques amb un procés de producció molt especial, ja que el cultiu es regeix pel calendari lunar i no hi ha elements industrials.

Amb només cinc anys de recorregut, Moonwine, una empresa amb seu al Penedès, ha aconseguit el que poques companyies: fer-se un lloc en el mercat xinès del vi, un sector dominat per marques franceses. Albert Díez, CEO i fundador de l'empresa al costat de Pere Flores, revela la clau del seu èxit: treballar amb petits cellers a les que exerceix de braç exportador. Es tracta de negocis amb una singularitat: produeixen vins biodinàmics, en els quals no intervé un procés industrial i el cultiu de les raïms es regeix pel calendari lunar, com feien fa mil·lennis els antics grecs i romans.

Els vins que exporta Moonwine, a més, són únics al món, ja que es produeixen amb varietats de raïm autòctones, algunes exclusives dels seus cellers, com la picapoll negra, la Morenillo o la escanyavella. Es tracta d'alguna cosa que els distingeix i els ha ajudat a aterrar a la Xina. En el gegant asiàtic no triomfa amb vins de varietats típiques franceses; chardonnay, cabernet sauvignon o merlot, explica el CEO de Moonwine. Cal un valor afegit: «La gent vol coses noves i nosaltres les tenim de qualitat i amb acceptació», conclou.

El mercat vinícola xinès és molt particular, explica Díez, que el descriu com una gran oportunitat però també com un desafiament considerable. Per ara, els seus vins es dirigeixen a un consumidor de poder adquisitiu mitjà-alt, un nucli d'entre 10 i 15 milions de persones. El vi no és encara una beguda popular al país, però Díez creu que és qüestió de temps. «Allà tenen la cultura de la festa i els agrada compartir amb els amics. Beuen la seva cervesa Tsingtao i el seu licor d'arròs, per això és un mercat atractiu », explica.

Exportar a la Xina no és senzill. Moonwine s'adreça als importadors que treballen amb vins francesos i italians de gamma mitjana-alta, que al seu torn proveeixen restaurants, hotels, clubs privats i botigues especialitzades. «És un repte grandiós, perquè la Xina és molt gran però no hi ha molts importadors», explica Díez. A més de vendre un producte excepcional, exportar a destinacions com Nova York i Tòquio -Moonwine té presència a 25 països- va resultar de gran ajuda per consolidar la seva presència a la Xina. Avui, l'empresa catalana treballa amb importadors de Pequín i Xangai i està en procés d'expandir pel país.

Enllaç relacionat


EL MUNDO Economia

Veure totes les notícies