donem impuls a l'emprenedor!

L’Ajuntament de Martorell promou dos programes per impulsar el creixement d’empreses de la comarca

09/03/2017 10:45

L’Ajuntament de Martorell, a través del Centre de Promoció Econòmica Molí Fariner, participa de nou en dos programes de suport i assessorament personalitzat adreçats a empreses (pimes) d'alt potencial de creixement del Baix Llobregat i Barcelona; El programa "ACCELERA EL CREIXEMENT" i el programa "START UP TRAINING" que enguany es renova donant un salt qualitatiu i que pasa a anomenar-se "START UP ADVANCED: Fes créixer el teu negoci". Els programes els promouen la Diputació de Barcelona, PIMEC, ajuntaments de la zona, Innobaix i el Consell Comarcal del Baix Llobregat.

Des de la regidoria de Promoció es donarà a conèixer aquestes dues propostes al teixit empresarial  del municipi, ja que es pretén facilitar a les empreses les eines necessàries perquè puguin créixer i aquests dos programes en són una mostra.

Tots dos programes van adreçats a empresaris amb un projecte d’elevat potencial de creixement, i tenen com a objectiu ajudar a impulsar el creixement d’aquestes pimes, mitjançant formació específica d’alt creixement, tutories, el project management o el mapa de les accions, mentoring i un assessorament personalitzat en elements primordials de la competitivitat empresarial, com són el finançament, la innovació, l'estratègia empresarial, la internacionalització, l'estructura directiva o la comercialització i el màrqueting.

A continuació  detallem les característiques i continguts de cada un dels programes:

6ª Edició Programa "ACCELERA EL CREIXEMENT"

El programa “Accelera el creixement”, impulsat per la Diputació de Barcelona i PIMEC, ha iniciat la seva sisena edició per ajudar a incrementar la competitivitat a 50 empreses amb alta capacitat de creixement, innovació, internacionalització i generació de llocs de treball.

La bona valoració de les 250 empreses participants a les cinc edicions anteriors del programa avalen l'aposta per a una nova convocatòria. El programa permetrà que 50 pimes més, accelerin el seu creixement, les empreses que vulguin presentar la seva candidatura tenen temps fins al 5 de juny a la seu o delegacions de PIMEC o bé als Centres Locals de Serveis a les Empreses que participen al programa, en el cas de Martorell al Centre de Promoció Económica Molí Fariner.

Mitjançant el programa, la Diputació de Barcelona, PIMEC i l’Ajuntament de Martorell, persegueixen que les empreses participants aconsegueixin un creixement per als propers tres anys, com a mínim, en un dels següents aspectes: facturació, rendibilitat mitjana, ràtio d’exportació i plantilla. Per assolir aquests objectius, PIMEC té un equip de treball integrat per experts en assessorament al creixement empresarial.

La selecció d’empreses. Qui hi pot participar?

Un comitè de persones expertes serà l'encarregat d'avaluar les candidatures rebudes que compleixin els requisits. A partir d’entrevistes personals, el comitè farà la selecció final de les 50 empreses amb major potencial de creixement.

Existeixen un conjunt de variables a complir per part de les empreses participants en el programa. No obstant, es portarà una valoració cas a cas de cadascuna d’elles per escollir aquelles que finalment participaran en el programa. Les variables són les següents:

  • Petites i mitjanes empreses amb tres treballadors o més.
  • Empreses amb la matriu o el centre de decisió a la demarcació de Barcelona (exclosa Barcelona Ciutat)
  • Empreses amb una trajectòria empresarial igual o superior als cinc anys.
  • Empreses amb voluntat d’invertir en el propi creixement.

Passos per acompanyar el creixement

El procés d’acompanyament a les pimes participants per configurar el pla de creixement el conformen sessions col•lectives (9 hores) i d’atenció individual (16 hores) durant sis mesos.

Un cop elaborats els plans de creixement empresarial, es donarà suport a les necessitats que cada empresa ha identificat i se les acompanyarà durant tres mesos més per superar els reptes plantejats mitjançant sessions individuals d’assessorament (20 hores), sessions d’exposició de bones pràctiques empresarials i classes magistrals col.lectives impartides per persones expertes en matèries com lideratge, innovació, finançament, comercialització i internacionalització (24 hores).

Al llarg de tot el procés, un equip de tutoria de PIMEC i en el cas de Martorell, el Centre de Promoció Econòmica Molí Fariner de l’Ajuntament de Martorell estaran a disposició de les empreses participants per acompanyar-les en tot el programa.

Objectius

L'objectiu del programa "Accelera el creixement" és millorar la competitivitat del teixit empresarial de les comarques barcelonines i crear ocupació. Per això, durant 10 mesos, ofereix a les 50 pimes seleccionades un acompanyament individualitzat i formació especialitzada en àmbits clau per al creixement com ara l'estratègia empresarial, la internacionalització, la innovació, les habilitats directives, la comercialització o el màrqueting.

La finalitat del projecte és proporcionar a les empreses les eines necessàries per tal de portar a terme una reflexió estratègica i identificar els factors claus d’èxit per al creixement empresarial, Estructurar un full de ruta per al creixement de l’empresa i contrastar-lo amb experts amb una dilatada experiència en el foment del creixement de projectes empresarials, i proporcionar eines de recolzament per tal que els projectes de creixement es puguin materialitzar.

Continguts programa

El programa té una durada de 12 mesos  i està repartit en tres fases. En total, inclou més de 70 hores de suport per a cada empresa.

Fase 1 – Selecció d'empreses participants

Fase 2 (27h) – Pla de Creixement

L'objectiu d’aquesta fase  és portar  a terme, amb el suport de consultors especialitzats, un pla de creixement operatiu per a cada empresa. Aquest pla serà finalment contrastat i validat pel Comitè d’experts del programa. En aquest sentit es preveuen en aquesta fase sessió d’inauguració-Networking (2h), sessions col.lectives (9h) i sessions individuals in company (16h): diagnosi i canvas actual, sessió d’enfocament, canvas futur, disseny del pla de creixement i sessió d’orientació a l’acció.

Fase 3 (46h) – Suport a l’acció

Finalment, es vol donar suport en l’execució de les claus per al creixement identificades en la fase 2.  En aquesta darrera fase es preveuen diferents activitats com són:

  • Sessions individuals in company (20 hores).
  • 5 Masterclasses i best practises (24h): Comercialització, Innovació, Internacionalització, Finançament i Lideratge.
  • Sessió de cloenda (2h)

Inscripcions i contacte

Les empreses de Martorell interessades a participar-hi s'han de posar en contacte o enviar el formulari d’inscripció abans del 5 de Juny de 2017, al Centre de Promoció Econòmica de Martorell (Camí del Riu s/n • 08760 Martorell), trucar telèfon 93 775 31 01 o enviar un correu electrònic a moliempresa@martorell.cat, per tal que us puguem ampliar els detalls del programa.

També es poden inscriure directament a: http://www.acceleraelcreixement.com/

Telèfon: 934 964 571
Marcela Véliz: mveliz@pimec.org
Annabel Cuatrecases: acuatrecases@pimec.org

La participació al programa té un cost total de 5.600€ però l’empresa es fa càrrec d’una part  (500€+IVA), un cop seleccionada,  i la resta seran aportats per la Diputació de Barcelona i PIMEC.

Enllaços relacionats

 

Testimonis participants
FORMULARI INSCRIPCIO
DÍPTIC PROGRAMA
http://www.acceleraelcreixement.com/
http://www.moliempresa.cat/article/68/ACCELERA-EL-CREIXEMENT.ca.html

                      

 

Nou programa INNOBAIX "START UP ADVANCED: Fes Créixer el teu negoci"

Innobaix crea el programa Start Up Advanced, novament amb la col•laboració de l’Escola de Negocis EADA , i proposa un salt qualitatiu a les empreses participants.

Des de fa 6 edicions Innobaix i Eada promouen la capacitació empresarial a través de l’Start Up Training, un programa destinat al desenvolupament empresarial de projectes. Ara el programa creix i es completa amb una nova opció, més avançada, pensada perquè les empreses facin un salt qualitatiu que els permeti obrir nous mercats. El nou curs, també amb el suport de l’escola de negocis Eada, aporta noves metodologies per orientar l’empresa al client i augmentar el coneixement de les seves necessitats. En definitiva, les persones que hi participin s’enfocaran sobretot a l’eficiència en les seves organitzacions i per això hi haurà una incidència especial en els aspectes més estratègics, com el project management o el mapa de les accions. Ara bé, el gran benefici del programa rau en les sessions individualitzades, que permeten un seguiment específic de cada negoci.

El nou curs, que s’ha batejat com "Fes créixer el teu negoci", celebrarà la seva primera edició aquesta primavera, amb 12 places disponibles. En total són 7 sessions: 4 d’elles són formacions teòriques conjuntes, de tres hores cadascuna, i després hi ha 3 sessions de mentoratge individualitzat, a càrrec d’experts en creixement empresarial. Aquestes sessions són d’una hora i mitja cadascuna i permeten els participants obtenir una radiografia acurada del seu negoci, alhora que obtenen valuosos consells orientats específicament al seu cas. L’equip docent el formen Ferran Núñez, consultor estratègic de negoci, Joan-Miquel Piqué, empresari i assessor d’emprenedors i Verónica Platas, pedagoga i experta en desenvolupament competencial i gestió d’empreses.

Programa

6 d’abril, de 9:30 a 12:30. Sessió formativa: Re-focus estratègic i Customer Discovery, a càrrec de Ferran Núñez
13 d’abril. Sessió de mentoratge inicial.
20 d’abril, de 9:30 a 12:30. Sessió formativa: Anàlisi de la informació, Customer Discovery i mètode Canvas, a càrrec de Ferran Núñez
27 d’abril. Sessió de mentoratge de desenvolupament.
4 de maig, de 9:30 a 12:30. Sessió formativa: Project Management i Road Maps. A càrrec de Joan-Miquel Piqué
10 de maig, de 9:30 a 12:30. Sessió formativa: Quadre de comandament integral. A càrrec de Verònica Platas                                                         18 de maig. Sessió de mentoratge finalal

Inscripcions i contacte

Les inscripcions per aquest programa estan obertes a empreses consolidades però que vulguin créixer amb eficiència. 

El programa s’inicia el proper dia 6 d’abril i les empreses interessades a participar, han d’inscriure’s enviant el document adjunt per correu electrònic a ccapitan@innobaix.cat , abans del 15 de març de 2017. La participació en el programa és totalment gratuïta.

Enllaços relacionats

 

Model participació Fes créixer el teu negoci.doc
Innobaix
Testimonis empreses participants Martorell
http://www.moliempresa.cat/article/69/INNOBAIX-START-UP-ADVANCED.ca.html

Veure totes les notícies