donem impuls a l'emprenedor!

El Centre de Promoció Econòmica facilita la inserció de 129 persones, impulsa la creació de 16 noves empreses i realitza 20 accions formatives en el primer semestre del 2017

31/07/2017 09:52

El Centre de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Martorell tanca aquest primer semestre de l’any 2017 amb unes dades molt positives en creació d’activitat econòmica i generació d’ocupació. Des del servei es treballa formant a persones, gestionant plans d’ocupació i ajudant en la creació i consolidació de les empreses.

Durant aquest primer període del 2017 s’han realitzat des dels diferents serveis del centre accions adreçades tant a persones en situació d’atur per aconseguir la seva inserció laboral com accions adreçades a persones emprenedores i empreses ajudant en la creació i consolidació de les empreses i fomentant el teixit empresarial del territori.

20 accions formatives realitzades

El Centre de Promoció Econòmica de Martorell ha organitzat durant aquest primer semestre de l’any 2017 un total de 20 activitats formatives, 9 accions adreçades a persones emprenedores i empreses i 11 adreçades a persones en situació d’atur.

De les 11 accions formatives adreçades a persones en situació d’atur, 5 pertanyen als cursos de formació ocupacional i les altres 6 accions formatives estan emmarcades en el programa Ocupa’t Dones, amb un total de més de 100 alumnes. També cal destacar els diversos programes d’inserció laboral que es gestionen també des del servei amb l’objectiu de facilitar la inserció laboral dels seus participants, com Ocupa’t Dones, Recicla’t +45, Joves per l’Ocupació....

Més d’un centenar d’emprenedors i empreses també han tingut l’oportunitat de participar en les 9 accions formatives organitzades des del servei relacionades amb màrqueting, emprenedoria, innovació i amb els aspectes econòmics i fiscals de l’empresa. Durant el mes d’agost, hi haurà una aturada de les accions formatives al centre amb motiu de les vacances d’estiu, però l’oferta formativa del segon semestre tornarà al setembre.

Augment del 73% d’ofertes de feina i 69 persones contractades en Plans d’Ocupació​

L’Ajuntament de Martorell, a través del Servei Local d’Ocupació durant el primer semestre del 2017 ha gestionat un total de 146 ofertes de feina inserides per 80 empreses diferents, ofertant 114 llocs de feina que han finalitzat amb 60 insercions (llocs de feina coberts). Per aquestes 146 ofertes de feina s’ha contactat amb 1647 usuaris enviant a les ofertes a 1585 d’aquests.

Aquest servei del departament de Promoció Econòmica exerceix d’intermediari entre els empresaris que formulen una oferta laboral i els demandants de treball. Als empresaris, els ofereix una preselecció dels candidats d’acord amb el perfil sol·licitat i amb la disponibilitat dels treballadors. I als demandants d’ocupació els aporta, a banda de l’opció d’accedir a ofertes laborals, orientació per a millorar la seva empleabilitat, informació per a resoldre consultes puntuals i cursos i tallers pràctics sobre recerca d’ocupació.

El nombre d’ofertes gestionades pel servei ha passat de 73 ofertes en el mateix període de 2016 a les 146 d’aquest 2017, el que suposa un increment del 73% d’ofertes de feina rebudes.

Les empreses que han utilitzat el servei valoren molt positivament l’agilitat i qualitat del servei, que en la majoria de casos els permet rebre en menys de 24 hores una selecció de candidatures ajustades al perfil demandat. ​
Des del SLO també s’han gestionat 9 plans locals d'ocupació que han donat feina a 69 persones del municipi que estaven en situació d'atur, i s’han realitzat un total de 764 accions individuals a demandants d’ocupació, de les quals s’han realitzat 304 entrevistes ocupacionals i 294 orientacions.

Creació de 16 noves empreses i un centenar d’assessoraments

L’altre gran departament del nostre centre és el servei de consolidació i creació d’empreses i suport a l’emprenedoria del Centre de Promoció Econòmica Molí Fariner de l’Ajuntament de Martorell que dóna suport als empresaris del municipi i fomenta l’emprenedoria ajudant a crear 16 noves empreses de diferents sectors i assessorant un centenar de projectes durant el primer semestre de l’any.

Durant aquest període s’han realitzat des d’aquest servei un total de 1805 accions a 254 empreses i persones emprenedores. S’han realitzat 233 seguiments tècnics a 125 empreses, i un total de 152 assessoraments individuals a 94 emprenedors de Martorell i rodalies.

A través del programa Catalunya Emprèn i amb les gestions de les AODL (Agents d’Ocupació i Desenvolupament Local) d’emprenedoria/empresa i de prospecció, aquest servei del Centre de Promoció Econòmica realitza un conjunt d’actuacions dirigides al teixit empresarial i a les persones emprenedores: accions de sensibilització, assessorament, formació, consolidació i prospecció empresarial.

L’itinerari a seguir des d’aquest servei s’inicia amb les sessions d’acollida per a persones emprenedores, en aquest període s’han realitzat 12 sessions grupals d’acollida d’emprenedors. En aquestes jornades es dóna informació general sobre els tràmits, costos i ajudes, posada en marxa d’una empresa, subvencions, fonts de finançament, obligacions fiscals i Reempresa. A partir d’aquí es fan entrevistes personals per analitzar cada projecte i finalment s’ajuda al nou empresari a fer el pla d’empresa, per comprovar la viabilitat del negoci. En el darrer semestre de l’any el servei ha realitzat assessoraments individuals d’orientació i assessorament per al desenvolupament d’un centenar de projectes empresarials amb 152 assessoraments individuals a 94 emprenedors i 125 assessoraments a empreses ja consolidades.

Des del servei s’ha dinamitzat durant aquests 6 mesos el teixit empresarial del municipi amb 84 visites realitzades a empreses pel seu seguiment, per donar a conèixer tots els serveis del centre i per la detecció de les seves necessitats i posibles col·laboracions.

Aquest servei municipal també fomenta l’emprenedoria entre els més joves amb diferents jornades de sensibilització de l’emprenedoria als instituts i escoles de Martorell, durant aquest 2017 s’han realitzat 20 sessions de sensibilització amb la participació de 215 alumnes.

Finalment recordem les gestions i actuacions realitzades al viver d’empreses Molí Empresa per tal d’aconseguir un dels objectius plantejats i aconseguits, la plena ocupació del viver Molí Empresa  amb 10 empreses de diferents sectors actualment allotjades, i garantir la rotació de les mateixes per tal que entrin les de nova creació i surtin les consolidades. Actualment al Molí Empresa compta també amb 9 empreses amb domiciliació postal.

Martorell Top 5 Temómetre Reempresa

D’altra banda cal destacar la bona tasca realitzada des del nostre servei Reempresa de Martorell figurant al capdavant del Top 5 del darrer termómetre de la Reempresa 2017 en relació a reemprenedors gestionats i seguits de municipis com Mataró, Santa Coloma de Gramanet (Gramaimpuls), Badalona i Sabadell.​
Martorell forma part del servei Reempresa, promogut per la patronal Cecot amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona, i en aquest període s’haassessorat en la compravenda i cessió de negoci a 8 empreses cedents i a 60 reemprenedors, dels quals s’ha aconseguit un 2 casos d’èxit de compravenda d’empresa.

 

 

Veure totes les notícies