donem impuls a l'emprenedor!

Els alumnes de Martorell participants en “Cultura Emprenedora a l’escola” sol-liciten el NIF i coneixen als seus padrins

11/12/2017 13:57

Els alumnes de 5è de Primària de quatre escoles de Martorell participants en el projecte “Cultura Emprenedora a l’Escola” han visitat el Centre de Promoció Econòmica Molí Fariner per sol-licitar el Nif de les seves cooperatives i conèixer als seus padrins.

Les escoles El Pontarró, Mercè Rodoreda, Lola Anglada i José Echegaray de Martorell han visitat aquestes setmanes el Centre de Promoció Econòmica per presentar les noves cooperatives creades, sol-licitar el NIF de cada una d’elles i conèixer a les empreses que actuaran com a padrins de les diferents cooperatives escolars aquest curs.

Martorell participa en el projecte “Cultura Emprenedora a l’Escola” des del curs 2013-2014 amb l’escola Jose Echegaray, després es va incorporar l’escola Mercè Rodoreda seguida de l’escola Lola Anglada. Enguany Martorell continua participant en aquest programa amb aquestes tres escoles, i com a novetat incorpora al programa la primera escola d’educació especial que participa al CUEME, l’escola El Pontarró.

Visita al Centre de Promoció Econòmica Molí Fariner


Els primers cooperativistes en visitar el Centre de Promoció Econòmica han sigut els alumnes de la cooperativa ‘PontaAmics’ de l’escola El Pontarró el passat 23 de novembre. Els cooperativistes van visitar el centre per sol-licitar el seu NIF i conèixer la seva padrina, Clara Prat. Els alumnes de l’escola  Lola Anglada van visitar el centre el dia 29 de novembre per presentar les cooperatives ‘Petits Artistes’ i ‘Lolahands 25’ al seu padrí Marius Benasco de l’empresa Hasphan Import. El passat 1 de desembre va ser el torn de les cooperatives ‘QMKids’ i ‘Rediam’ de l’escola José Echegaray que van sol-licitar els seus Nifs i van conèixer al seu padrí, el Marc Obiols de l’empresa Obisual Media.

Els alumnes de l’escola Mercè Rodoreda realitzaran la visita al centre el proper 13 de desembre i coneixeran al seu padrí, l’Alfons Pons de l’empresa On Control.

En aquesta visita els representants de cadascuna de les cooperatives escolars han tramitat la sol•licitud del NIF amb la cap del departament Carme Moles i la tècnica d’empresa i suport a l’emprenedoria Sandra Alarcón. Els alumnes abans de demanar el NIF han hagut de preparar tota la documentació relativa a la petició i han creat els estatuts, l'acta de constitució, la fitxa de cooperativista, finalment han omplert una sol-licitud adaptada per aconseguir el carnet que valida la seva cooperativa i els adjudica un número de NIF.

Els representants legals escollits en votació pels mateixos companys han signat la constitució de les cooperatives i el proper pas serà la creació del seu logotip i definir els productes que han d'elaborar per posar a la venda. Durant aquestes jornades els alumnes han pogut visitar les instal•lacions del Centre de Promoció Econòmica, el viver d’empreses Molí Empresa i conèixer a les empreses que enguany realitzaran de padrins de les diferents cooperatives del projecte.

Hasphan Import, Clara Prat, On Control i Obisual Media apadrinen a les cooperatives


Aquest curs quatre empreses ubicades al viver d’empreses Molí Empresa de Martorell seran els padrins de les cooperatives escolars, i al llarg del projecte guiaran i recolzaran als alumnes empresarialment en els possibles dubtes que puguin sorgir. Aprofitant la visita de les diferents escoles al centre els padrins seleccionats han realitzat una petita presentació de la seva empresa a les cooperatives que apadrinen i d’aquesta manera s’han pogut conèixer.


Clara Prat apadrina a la cooperativa ‘PontaAmics’ de l’escola El Pontarró. Marc Obiols de l’empresa Obisual Media apadrina a les cooperatives ‘QMKids’ i ‘Rediam’ de l’escola José Echegaray. Les cooperatives de l’Escola Mercè Rodoreda, “Kids cool”, “Creative of wizards” i “Red cooperativa”, están apadrinades pel Alfons Pons de l’empresa On Control. Finalment Marius Benasco, de l’empresa Hasphan Import, apadrina a les cooperatives ‘Petits Artistes’ i ‘Lolahands 25’, de l’Escola Lola Anglada.


Un cop escollits els noms i constituïdes les seves cooperatives, el següent pas dels alumnes és treballar en el disseny dels logotips i les propostes pels seus productes.

Veure totes les notícies