donem impuls a l'emprenedor!

FORNELL CONSULTORS, evolució innovadora i tecnològica

24/07/2015 11:43

El Centre de Promoció Econòmica promou una nova secció, anomenada “Empresa del Mes”, amb l'objectiu de donar a conèixer les empreses ubicades Martorell, de generar coneixement entre els mateixos empresaris, professionals i emprenedors i apropar aquest teixit empresarial i productiu a tots els habitants del municipi. Aquest mes de juliol entrevistem als gerents de l'empresa Fornell Consultors, Nuria Claramunt Camprubí i Albert Fornell



Fornell Consultors és un despatx professional amb més de 60 anys d'experiència en l'assessoria legal, econòmica i financera. Continuadora de la societat fundada el 1951 per Ramon i Josep Fornell Armengol, actualment compta amb un equip de socis professionals i consultors especialitzats, preparats per donar resposta i proposar solucions eficaces en processos legals i de gestió d'empresa, administració local i particulars.

Entrevista a Núria Claramunt i Albert Fornell, gerents de Fornell Consultors


1. Ens pot explicar breument la història de l’empresa? Qui forma l’empresa?

Fornell Consultors és un despatx professional amb presència en el mercat des de 1951 gràcies als seus dos fundadors Ramon i Josep Fornell, aquesta dilatada trajectòria i experiència avala l’eficàcia i fiabilitat dels nostres serveis. La societat ha continuat i actualment som 9 socis professionals i especialitzats amb una plantilla de 40 professionals. L’equip de Fornell Consultors està integrat per professionals de diferents especialitats tècniques; graduats socials, advocats, tècnics tributaris, laboralistes, tècnics en funció pública, administradors de finques...
En els seus inicis el nostre despatx es va especialitzar en l'assessorament jurídic-administratiu a institucions i entitats públiques. Posteriorment les nostres àrees de serveis es van expandir al sector privat: empreses, professionals i particulars. Fornell Consultors compta actualment amb quatre oficines ubicades a Barcelona, Sant Feliu de Llobregat, Martorell i Palma de Mallorca per donar resposta estratègica als diferents perfils dels nostres clients.


2. Quins canvis destacats hi ha hagut a l'empresa des dels seus inicis?

L’empresa va començar sent un despatx de gestoria tradicional, però en els últims anys ha anat evolucionant cap a un despatx de consultoria especialitzada, més enllà del clàssic servei fiscal i laboral. Hem mantingut així mateix l’assessorament jurídic i legal i d’administració pública, i des de fa uns 4 anys hem apostat per donar un canvi innovador i tecnològic a l’empresa. D’altra banda hi ha hagut un canvi també en el perfil dels clients: sempre havíem tingut en l’àmbit de l’assessorament d’empreses petites pimes com a clients, i des de fa uns anys, i fruit de la especialització, l’assessorament s’ha anat dirigint també a empreses més grans i multinacionals, el que ens ha marcat a incorporar nous protocols, nova tecnologia i temes innovadors per satisfer les necessitats d’aquest tipus de client.

A Fornell Consultors ens adaptem a cada tipus de client, a cadascú se li ha de donar el que necessita, la necessitat d’un botiguer petit és molt diferent de la necessitat d’una gran multinacional, en la que per exemple has d’utilitzar medis més tecnològics per facilitar la comunicació i arribar arreu del món. I la casuística de cada empresa també és diferent i particular, en funció del seu tamany i del sector, fet pel qual l’assessorament a les empreses es converteix en més adaptat a cada empresa en concret. Sempre ens ha agradat mantenir aquell contacte estret amb el client que ens fa ser part de la seva empresa, independentment del tamany que tingui.


3. Quin tipus de serveis oferiu?

Oferim a tots els nostres clients els serveis fiscals comptables, laborals, jurídics, també portem administració de finques, en definitiva tots els serveis que l’empresa pugui necessitar per gestionar el seu negoci. Un dels punts forts de la nostra empresa és que podem oferir un assessorament integral, ja que tenim un equip de professionals propis en totes les àrees que l’empresa pot abordar. I podem oferir així mateix altres productes relacionats (LOPD, Prevenció de riscos, operacions vinculades, auditories, etc.), disposant d’una àmplia xarxa de partners col.laboradors que ens permeten oferir un servei complet. D’aquesta manera, el nostre client no ha de buscar fora cap de les seves necessitats, ja que ho pot centralitzar en la nostra empresa, el que ofereix a més una millor comoditat i seguretat, ja que la informació confidencial de l’empresa no es va divulgant en varis assessors.


4. Quins són els vostres clients? Qui és el consumidor final del vostre servei?

Els nostres clients són pimes i multinacionals de tota Espanya, amb especial consideració a les empreses locals, particulars,escoles, finques i administracions públiques. Es cobreixen a més diferents sectors estratègics. Per exemple, en la nostra seu de Martorell es porta l’assessorament d’empreses del sector automobilístic, tenint en compte la proximitat de centres com Seat, Volkswagen, etc., i les moltes empreses que s’hi relacionen. A més, tenim clients a Pamplona, País Basc, Andalusia.... tenint en compte que avui en dia la distància no és un fet diferencial, ja que les noves tecnologies permeten que l’assessor no hagi d’estar físicament al costat de l’empresa.
També treballem amb moltes empreses del municipi, del Baix Llobregat i de Barcelona centre, siguin petites, mitjanes o grans. El perfil d’empreses amb les quals treballem de Barcelona són del sector del comerç o hostaleria. També portem l’administració de finques, tant Comunitats de Propietaris com la gestió de patrimonis dels nostres clients.
Des de l’oficina de Martorell s’ha potenciat especialment el nostre equip de laboralistes més especialitzats, treballem més amb multinacionals i grans empreses, ja que la majoria d’aquestes organitzacions es troben ubicades per la zona i els hem d’oferir un servei més especialitzat en temes laborals. Sense oblidar, clar està, les pimes locals, autònoms, etc., que disposen també del servei personalitzat de sempre.


5. En què us diferencieu de les empreses del vostre sector, quin és el vostre valor afegit?

El valor afegit de la nostra empresa és principalment l’equip de professionals que som, el nostre treball conjunt i el servei totalment personalitzat que oferim al client. Gràcies al treball en equip dels nostres professionals, de diferents trajectòries acadèmiques i especialitats tècniques, establim complicitats i unim el nostre coneixement i capacitats per aconseguir els millors resultats pel client de manera totalment personalitzada i única. A Fornell Consultors ens adaptem als nostres clients, ja que el client contínuament va canviant i ens hem d’adaptar al que ell necessita en tot moment  i també preveure el que necessitarà en un futur. El nostre despatx treballa molt aprop dels nostres clients planificant conjuntament, assessorant i acompanyant en totes les gestions diàries de la seva empresa.


6. Quin és el servei més destacat que oferiu o el més sol•licitat?

El servei més destacat va en funció de la seu on ens trobem o de les diferents àrees en les que actuem. Per exemple, a la nostra oficina de Martorell podríem dir que el servei de més importància és el servei laboral, servei que oferim d’una forma molt especialitzada i totalment personalitzada tant sigui dirigit a una petita pime com a una multinacional, cada col•lectiu té unes necessitats molt específiques.
Les necessitats laborals de cada empresa son totalment diferents segons la seva magnitud, si es tracta d’una pime de 50 treballadors, fem les nòmines, les transferències, llistat de costos personalitzats... i si és una multinacional,els oferim un servei amb avantatges tecnològiques innovadores adaptades a les seves necessitats.
Però també és molt important que hi hagi un estreta interrelació amb els assessors fiscals de l’empresa, ja que totes les àrees de l’assessorament van unides.
Nosaltres ens comuniquem amb els nostres clients diàriament mitjançant plataformes tecnològiques a través del portal de l’assessor,  les empreses grans disposen del portal de l’empleat i tenim les eines tecnològiques necessàries de comunicació virtual quan ho necessiten, ja que hi ha decisions de recursos humans d’aquestes grans empreses que depenen de responsables que es troben a altres països i hem de facilitar la comunicació amb ells, i ens adaptem totalment a la seva manera organitzativa.
Amb aquest tipus de clients com són les multinacionals els hi hem d’oferir un servei molt especialitzat en l’àmbit tributari, de nòmines i de cotització,ja que hi ha molta mobilitat de directius a escala europea i americana i hem d’aplicar a cada tipus de persona el règim corresponent segons la situació.
I en aquest mateix sentit, oferim serveis també a nivell de treballadors desplaçats, visats, tràmits d’estrangeria, etc.


7. En els últims anys quines millores heu incorporat a la vostra empresa o quines inversions heu realitzat?

Bàsicament la inversió més important que realitzem és en recursos humans, en construir equips de persones professionals titulades d’especialitats tècniques específiques que contínuament estan en formació. Una altra gran aposta de Fornell és la tecnologia, des del passat novembre l’empresa ha començat a treballar en el núvol amb adCloud com a solució estratègica per reduir costos econòmics i treballar de manera més flexible. Hem realitzat un canvi cultural en l’empresa, aquest canvi tecnològic a estat fàcil, ja que anteriorment ja havíem fet la gestió documental i tot l’equip ha assolit positivament aquesta innovadora millora. Gràcies a aquesta nova aposta disposem de l’última tecnologia, que ens permet millorar el nostre rendiment, l’eficàcia i la seguretat del nostre treball amb la gestió d’una única base de dades. És un valor més pels nostres clients i per tot l’equip que treballa en l’empresa, ja que podem treballar des de qualsevol lloc accedint les 24 hores del dia conciliant millor la vida laboral i familiar. Aquesta solució també ens permet una gestió molt més confidencial i segura de les dades dels clients amb les que treballem i ens permet oferir total seguretat i confiança a cadascú dels nostres clients.


8. Com valoraria la trajectòria del seu negoci fins ara?

Cada època hem fet el que creiem que tocava, sempre evolucionant amb el pas del temps i amb els nostres clients, som una empresa emprenedora que cada any fem el nostre pla de màrqueting i apostem molt per la comunicació. Des de fa quatre anys estem presents a xarxes socials i cada setmana publiquem notícies al nostre blog, gestionant les xarxes d’una forma molt constant per mantenir informats en tot moment als nostres clients de l’actualitat del nostre sector.


9. Us considereu una empresa innovadora?

Fornell és una empresa totalment innovadora que vol estar al costat del client oferint les solucions més tecnològiques i pioneres per la gestió del seu negoci. Fornell ha sigut un despatx tradicional que ha evolucionat en aquests últims anys cap a un despatx professional, flexible i modern que aposta al màxim per la tecnologia.


10. Quins són els projectes més immediats de la vostra empresa?

Volem donar una estabilitat al despatx consolidant el negoci amb totes les millores que hem fet fins ara, i  seguir apostant per la tecnologia, volem renovar la nostra pàgina web per oferir millor servei i continguts als nostres clients i estar contínuament al dia.


11. S’ha notat la crisi en el vostre sector?

La crisi devastadora la vam notar a l’estiu del 2012, va ser un any molt dur quan ens vam  trobar amb diferents clients que no podien aguantar la situació. En aquesta època vam fer molts ERES als nostres clients, modificacions de sou, etc..., per tal de perjudicar el mínim possible al treballador i evitar perdre llocs de treball en els negocis dels nostres clients.
Fornell ha hagut d’estar molt aprop del client per trobar la millor solució i aconseguir mantenir els llocs de treball en les seves empreses, en aquestes situacions la nostra tasca social també és molt important cercant les millors solucions econòmiques de sortida per ells i els seus treballadors.


12. En els darrers anys, Fornell Consultors ha generat ocupació? Actualment, quants  empleats té l'empresa? Hi ha previsió d’ampliar la plantilla?

Fornell Consultors compta actualment a la seva plantilla amb uns 40 professionals. Tota la plantilla de Fornell està indefinida, però hem reduït lleugerament els llocs de treball auxiliars, ja que la crisi et fa replantejar contínuament les necessitats de l’empresa. Hi ha llocs de treball que en un moment donat tenien sentit però a dia d’avui ja no el tenen com per exemple sortir a gestions que ara amb les eines virtuals t’estalvies i pots realitzat online des del despatx. De moment no tenim previsió d’ampliar la plantilla, el nostre objectiu és estabilitzar i consolidar els llocs de treball actuals.


13. Coneixeu altres empreses del municipi? En teniu relació?

Part important del nostre mercat és a la zona de Martorell, al Baix Llobregat i a Barcelona, per la qual cosa tenim una relació estreta amb les empreses del municipi, ja que moltes d’elles també són clients nostres.


14. Si hagués de muntar una empresa en aquests moments, ho faria?

Segurament si, tornaria a muntar el mateix negoci, porto en aquesta empresa 28 anys i tornaria a començar de nou fent el mateix. Sóc una persona molt innovadora i tornaria a engegar el negoci de manera diferent, ja que els temps han canviat i l’experiència permet veure les noves realitats, però amb la mateixa visió. La visió del servei, del negoci i del mercat la tinc molt clara.


15. Què li recomanaria a algú que està pensant començar a emprendre?

Si té clar que vol emprendre i muntar un negoci, li recomanaria… que ens truques de seguida! Que vinguí a veure’ns i l’ajudarem a gestionar la seva empresa des de l’inici. Tenim clients molt petits que també els ajudem a fer el pla de negoci per veure la seva viabilitat i poder assessorar-los de la millor manera i els acompanyem per iniciar el seu negoci.


Descarregar l'entrevista en PDF (2,9MB)
 

Enllaços relacionats

Nova secció Empresa del Mes

Fornell Consultors

Veure totes les notícies